Tips Lindungi Keluarga Daripada Jangkitan Covid-19 Ketika Melancong


Sememangnya kita perlu menerima hakikat yang kita harus hidup bersama Covid-19. Hidup perlu diteruskan seperti dahulu, cumanya sekarang kita perlulah sentiasa mengikut SOP yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Sepanjang pandemik Covid-19, mytravellicious telah banyak kali travel ke luar negara, menaiki beberapa pesawat, menjalani pelbagai tempoh kuarantin di berlainan tempat serta melakukan banyak ujian PCR. Namun, mytravellicious akhirnya tewas juga apabila seisi keluarga telah dijangkiti Covid-19 sekitar bulan Oktober 2021. Alhamdulillah, kini semuanya baik-baik sahaja.

Tips Travel Demi Kesihatan Dan Perlindungan Diri

Banyak negara luar telah bersedia menerima pengunjung. Malah ramai rakan-rakan mytravellicious yang dah pergi bercuti sehingga ke negara Turki, Switzerland dan sebagainya.

Bagi mytravellicious, buat masa ini adalah lebih baik untuk mengembara di dalam negara sahaja. Oh ya! Korea Selatan adalah negara yang terakhir mytravellicious lawat pada Mei 2021 yang lepas.

Ini adalah beberapa tips yang ingin mytravellicious kongsikan kepada semua pembaca sebagai persediaan untuk anda travel sama ada di Malaysia ataupun di luar negara.

  1. Pengambilan vaksin Covid-19 dan dos penggalak. Alhamdulillah, satu keluarga mytravellicious telah lengkap divaksin beserta dos penggalak sejak awal 2022 lagi. Semua anak-anak buah juga telah mendapat 2 dos vaksin. Sewaktu kami sekeluarga disahkan positif Covid-19, syukur semuanya telah lengkap divaksin. Disebabkan itulah kami hanya mendapat simpton yang ringan sahaja. Jadi, untuk anda, sila lengkapkan pengambilan vaksin sebelum anda travel ke mana-mana. No vaksin, no travel ya!

  2. Sentiasa patuhi SOP yang telah ditetapkan. Sentiasa menggunakan pelitup muka ketika berada di tempat awam. Hand sanitizer hendaklah sentiasa dibawa. Untuk yang travel menggunakan kapal terbang, selepas anda duduk di tempat duduk, jangan lupa lapkan ruangan meja, tali pinggang, tempat letak lengan dengan hand sanitizer.

  3. Sentiasa jaga jarak. Walaupun di mana anda berada, sila jaga jarak anda. Elakkan bersentuhan dengan orang yang berada di sekeliling anda.

  4. Sentiasa bawa ubat-ubatan seperti ubat demam, selsema, batuk, oximeter, dan termometer (pengukur suhu badan). Ini adalah benda wajib yang perlu dibawa sepanjang anda travel sebagai persediaan. Anda tidak tahu di mana dan bila anda akan tidak sihat.

  5. Ambil suplemen tambahan seperti vitamin. Selain vaksin, pengambilan vitamin juga merupakan salah satu cara untuk menguatkan sistem imun badan. Bagi perlindungan anak-anak anda, boleh amalkan Eskayvie Diffenz Junior.




Kenapa Vitamin Eskayvie Diffenz Junior?

Kandungan dan khasiat yang terdapat dalam produk ini adalah sangat bagus untuk meningkatkan tahap imunisasi badan anak-anak. Kandungan utama Eskayvie Diffenz Junior adalah seperti kolostrum, multivitamin dan multimineral, Cendawan Susu Harimau, buah Camu-camu, serta vitamin C dan D yang memang sesuai untuk kanak-kanak seawal usia 2 tahun.


1. Kolostrum


● Kolostrum merupakan susu pertama yang dihasilkan oleh ibu, sama ada manusia mahupun haiwan dalam beberapa hari pertama selepas melahirkan anak. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor)

● meningkatkan sistem imun badan

● melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan

● kesan anti-mikrob dan anti-virus

● melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit

● menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat


2. Multivitamin dan mineral


● melengkapkan keperluan nutrisi

● menyokong penglihatan

● merangsang sistem imun badan (immunomodulatory)

● melindungi diri daripada jangkitan

● membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak

● membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf


3. Cendawan Susu Harimau


● Berkhasiat untuk menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada jangkitan kuman dan virus

● Pelbagai kajian telah giat dijalankan pada tahun 2022, apabila mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini.

● Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.

● Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.

● Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar.

● Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.


4. Buah Camu-Camu (Myocardia Dubai)


● kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain

● Banyak kajian mendapati ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren.

● mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan

● Antioksidan dan anti-radang

● Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak

● Menstabilkan tekanan darah tinggi

● Merangsang penghasilan kolagen

● Mengawal gula darah



5. Vitamin D



● Jika dulu vitamin D sering diwar-warkan untuk fungsi tulang yang kuat. Namun, kini saintis giat mengkaji dan telah menemui 3000 reseptor vitamin D di dalam badan, menyebabkan ia bukan hanya penting untuk tulang tetapi untuk keseluruhan badan.

● Malah, ia sangat penting di musim pandemik ini kerana ia membantu meningkatkan lapisan saluran pernafasan.

● Membantu kawalan gula darah


6. Vitamin C


 ● Memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Sudah tentu pengambilan vitamin C ini boleh bantu elak jangkitan virus ini dan mengurangkan kesan virus terhadap mereka yang dijangkiti.

● Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga penting untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.



Testimoni Daripada Pengguna Eskayvie Diffenz Junior



Adik Hafizol Hakim, berumur 8 tahun berasal dari Ayer Hitam, Johor merupakan seorang pengguna Eskayvie Diffenz Junior. Menurut perkongsian ibunya, Diffenz Junior telah berjaya membantu menguatkan sistem imun anaknya di mana dahulu Adik Hafizol Hakim sering demam, tapi kini tidak lagi.


Hati ibu mana yang tidak risau bila anaknya kerap demam. Tambahan pula dengan cuaca yang kerap berubah dan keadaan sekeliling yang berbahaya dengan kehadiran virus. Para ibu pasti mahukan yang terbaik demi melindungi kesihatan anak-anak tercinta.


Sentiasa Bersedia Ketika Travel. Lindungi Diri Dan Keluarga Dengan Diffenz Junior

Kesimpulannya, untuk anda yang berniat untuk travel pada musim sekarang di mana kita hidup bersama Covid-19, anda hendaklah sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga lebih-lebih lagi yang melibatkan kesihatan diri dan keluarga anda.


Selain daripada sentiasa mengikut SOP yang telah ditetapkan, kita juga perlu bekalkan perlindungan yang lengkap untuk diri dan anak-anak agar tubuh lebih bersedia. Dapatkan set perlindungan seisi keluarga Eskayvie Diffenz Junior bersama Eskayvie Diffenz. Kita ikhtiar untuk dapatkan yang terbaik untuk diri dan keluarga kita.


Untuk maklumat lanjut mengenai Eskayvie Diffenz Junior, boleh layari laman web dan media sosial di bawah:





COMMENTS

BLOGGER
Name

#AboutKL,46,AirAsia,1,AirAsiaX,1,Airlines Review,33,Airport Lounge,5,Asia,51,Attraction,54,Australia,3,Australia - Perth,1,Award,2,Backpacking,2,Business Class,3,Cambodia,13,Cambodia - Kampot,1,Cambodia - Kep,2,Cambodia - Koh Rong,2,Cambodia - Phnom Penh,1,Cambodia - Siem Reap,3,Cambodia - Sihanoukville,5,Cameron Highland,1,Canada,1,Casio,1,Casio Exilim Malaysia,1,Cebu Pacific Air,1,China,6,China - Beijing,1,China - Guangzhou,3,China - Shenzhen,1,China - Wuxi,1,Contest,5,Couchsurfing,1,Croatia,1,Croatia - Plitvice Lake,1,Cruise,1,Cyprus,2,Cyprus - Limassol,1,Cyprus-Larnaca,1,Economy Class,17,England,1,England - London,1,Europe,6,Featuring,13,Festival,27,Flexiroam,1,Food,84,Food - Kelantan,1,Food - Klang Valley,11,Food - Kuala Lumpur,4,Food - Kuching,1,Food - Makassar,1,Food - Malacca,3,Food - Penang,1,Food - Shah Alam,1,Food - Singapore,2,Food Event,1,Food Review,64,Giveaway,1,Halal Food,11,Hong Kong,2,Hotel,85,Hotel - Bali,1,Hotel - Bangkok,1,Hotel - Busan,1,Hotel - Hanoi,1,Hotel - Jakarta,1,Hotel - Kota Bharu,1,Hotel - Kota Kinabalu,1,Hotel - Kuala Lumpur,20,Hotel - Kuching,2,Hotel - Malacca,3,Hotel - Pahang,5,Hotel - Pasir Puteh,1,Hotel - Penang,1,Hotel - Sapa,1,Hotel - Selangor,8,Hotel - Singapore,1,Hotel - Terengganu,1,Hotel Review,77,Indonesia,54,Indonesia - Bali,22,Indonesia - Bandung,5,Indonesia - Banyuwangi,3,Indonesia - Belitung,1,Indonesia - Bogor,1,Indonesia - Dieng,1,Indonesia - Jakarta,8,Indonesia - Lombok,4,Indonesia - Makassar,1,Indonesia - Medan,1,Indonesia - Nusa Penida,1,Indonesia - Palembang,1,Indonesia - Surabaya,1,Indonesia - Yogyakarta,8,interview,1,Iran,3,Japan,8,Japan - Chiba,1,Japan - Himeji,1,Japan - Kobe,1,Japan - Kyoto,1,Japan - Mie,1,Japan - Nagoya,2,Japan - Niigata,2,Japan - Osaka,2,Japan - Shiga,1,Jet Airways,1,Johor,3,Johor - Desaru,1,Kedah,1,Kelantan,3,Kiple,3,KL Tower,1,KL Tower International Jump Malaysia 2016,2,Korean Air,1,Kuala Lumpur,64,Kuching,2,Langkawi,3,Laos,1,Laos - Luang Prabang,1,Live Update,4,Macau,1,Malacca,13,Malacca - Malacca City,11,Malaysia,184,Malaysia Airlines,8,Maldives,10,Malindo Air,6,MASWings,1,McDonalds,1,Media FAM Trip,2,Melaka,1,Minnature Malaysia,1,Mongolia,11,Music Festival,4,Myanmar,13,Myanmar - Bagan,5,Myanmar - Mandalay,3,Myanmar - Yangon,4,Myanmar Airways International,1,Negeri Sembilan,5,New Zealand,1,North America,1,Pahang,9,Palace of The Golden Horses,2,Penang,8,Perak,4,Philippines,5,Philippines - Bohol,4,Philippines - Boracay Island,3,Philippines - Cebu,1,Philippines - Puerto Princesa,1,Products,15,Putrajaya,4,Qatar,8,Qatar - Doha,2,Qatar Airways,2,Ramadhan,9,Ramadhan Buffet 2017,6,Ramadhan Buffet 2018,8,Ramadhan Buffet 2019,5,Raya,1,Recognition,1,Review,1,Reviews,245,Router,1,Sabah,20,Sabah - Kota Kinabalu,21,Sarawak,43,Sarawak - Bakelalan,1,Sarawak - Bintulu,4,Sarawak - Kabong,1,Sarawak - Kuching,33,Sarawak - Lawas,2,Sarawak - Miri,3,Sarawak - Mukah,1,Sarawak - Mulu,2,Sarawak - Sri Aman,1,Scoot,4,Selangor,27,Ship Life,3,Singapore,14,South America,1,South Korea,5,South Korea - Busan,1,South Korea - Seoul,1,South Korea - Tong Yeong,4,Southeast Asia,122,Spa,1,Sponsor,1,Taiwan,6,Taiwan - Kaohsiung,2,Taiwan - Taipei,2,Technology,1,Terengganu,3,Thai Airways,1,Thailand,16,Thailand - Bangkok,4,Thailand - Chiang Mai,2,Thailand - Chiang Rai,1,Thailand - Golok,1,Thailand - Hat Yai,2,Thailand - Khai Island,1,Thailand - Koh Pangan,2,Thailand - Koh Samui,2,Thailand - Krabi,3,Thailand - Phuket,2,The Taaras,2,The Westin,1,Theater,1,Top Blogger,3,Tourism Malaysia,2,TP-Link,1,Travel,7,Travel News,42,Travel Tips,58,Travelogue,39,Travelogue - Myanmar,10,Trinidad & Tobago,1,Turkey,4,Turkey - Selcuk,1,UAE,3,UAE - Dubai,2,United Kingdom,1,Video,46,Vietnam,20,Vietnam - Hanoi,7,Vietnam - Ho Chi Minh,7,Vietnam - Nha Trang,1,Vietnam - Sapa,3,Vlog,5,Workplace,3,Worldwide,58,
ltr
item
MYTRAVELLICIOUS - Foods & Travel Blog Malaysia: Tips Lindungi Keluarga Daripada Jangkitan Covid-19 Ketika Melancong
Tips Lindungi Keluarga Daripada Jangkitan Covid-19 Ketika Melancong
Ini adalah beberapa tips yang ingin mytravellicious kongsikan kepada semua pembaca sebagai persediaan untuk anda travel sama ada di Malaysia ataupun d
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiMANb8I7qVPRoVKFNwJ8xka5ogZ40bfbfml7TY_7JBpWyi7ol0e5hxtJehSkNuyLsn5Qpda1vGBwTvSfN0f_hUTcjJ12MBuUZfbirsoCM_ehH7zwjcIenQJ8VsSWT7tTsKFicDzmngImZYBkcAO1Q43VQ_2tQDCtEXE2GmWGHqFY-QiMb5D7qkRK1l=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiMANb8I7qVPRoVKFNwJ8xka5ogZ40bfbfml7TY_7JBpWyi7ol0e5hxtJehSkNuyLsn5Qpda1vGBwTvSfN0f_hUTcjJ12MBuUZfbirsoCM_ehH7zwjcIenQJ8VsSWT7tTsKFicDzmngImZYBkcAO1Q43VQ_2tQDCtEXE2GmWGHqFY-QiMb5D7qkRK1l=s72-w640-c-h480
MYTRAVELLICIOUS - Foods & Travel Blog Malaysia
https://www.mytravellicious.com/2022/03/tips-lindungi-keluarga-daripada.html
https://www.mytravellicious.com/
https://www.mytravellicious.com/
https://www.mytravellicious.com/2022/03/tips-lindungi-keluarga-daripada.html
true
2687973012188888011
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content